본문 바로가기

Korean food explanation

What kind of food is bibimbap?

What kind of food is bibimbap?

 

 

The person who accurately explained bibimbap was video artist Baek Nam-joon (1932-2006). 
Paik Nam-joon contributed to the article "Bibimbap Psychiatric Daejeon Expo 93" in the newspaper on July 31, 1993. 
About 30 years ago, the words "bibimbap spirit" and "bibimbap culture" were used.




(Strategy) What comes to mind as a temple while walking through the Daejeon Expo site is our bibimbap culture. 
In other words, the clear answer in modern electronic civilization, where the amount of information is exploding, 
is the spirit of mixed media./You can have yourself in multimedia in Korea. 
The spirit of bibimbap is multimedia. Koreans know how to support complicated situations by moderately rolling them out. 
The complicated situation is bibimbap. 
French critic Jean-Paul Frazier also said that Korea or Paik Nam-joon's symbol is bibimbap, 
but as long as Korea has the spirit of bibimbap, it is second to none in the multimedia world. 
Bibimbap is a participatory art. Unlike other dishes, it is characterized by mixing them by hand. 
Bibimbap culture is perfect for the multimedia era. 
Korea is probably the most virtuous thing about becoming a world of electronic media.





The expression 'Mix Media', which is not used now, is interesting. 
In 1993, the expression 'multimedia' is still used. 
A long time ago, Paik Nam-joon explained bibimbap with Koreans in this expression. 
Nam-jun Paik, himself, called his art bibimbap art. 
The same goes for Jean-Paul Fargier, a French "Baek Nam-joon expert.
" He said, "The symbol of Namjoon Paik in Korea is bibimbap."

Bibimbap said, "Multimedia," "Food that supports complicated situations by rolling (mixing) moderately," 
"participating art," and "mixing hands." 
He says, "As it has become a world of electronic media, Korea is the country (the country of bibimbap)."



Bibimbap is multimedia. 
Rice, vegetables, meat, fish, soybean paste, soy sauce, and red pepper paste are mixed in one bowl. 
Most foods add sauce to one ingredient. Mix it and don't mix it. 
The steak is grilled and then topped with appropriate sauce. 
Most oven dishes are 'food ingredients + seasoning'. Moreover, it does not mix and rub.

Bulgogi is "beef bibim" and "bibim meat." 
Mix, mix, marinate, and marinate beef and pork. 
Mix, rub, and sometimes rub with your hands. 
European food with advanced meat culture is rarely made by rubbing, 
rubbing, and mixing with hands like Korean bulgogi. 
There is no "bibim meat."

Baek Nam-jun's art is the art of bibim and mixing. 
Eastern and Western, past and present, sound and appearance, 
historical facts and daily events are mixed on a single screen. 
Several heterogeneous elements collide and harmonize in one bowl. 
Collisions and harmony bring about a chemical reaction of 'you and I'. 
Several elements are mixed to collide and harmonize. 
A new, third element is born. It is tangled and hit in one bowl. 

The seasoned vegetables have a hungry taste, 
and the rice grains are intertwined with the juice of the seasoned vegetables and the taste of the seasoned vegetables. 
Convergence occurs. 
The English expression of convergence is 'convergence' or 'fusion'.

Nam-jun Paik called bibimbap "participating art." It's a food made by 'I'.

In spring, it's a wide field. Rice planting is in full swing. 
During lunch time, the owner of the rice paddy serves lunch. 
There are bowls of seasoned vegetables in Gwangju-ri. 
They are mixed, mixed, and seasoned. 
Workers sit around, pour rice into a large bowl, and scoop herbs to their fullest. 
Scoop as much as you want and as much as you can eat. 
No one determines the amount of rice, the type or amount of herbs. 
"Nae" decides. "Munamul is delicious." 
"Eat a lot of radish greens." 
Don't eat this, don't tell me to eat that. 
There is no recipe for bibimbap in the field. 
It is "Bibimbap = Participatory Art" that Paik Nam-joon talked about. 
The person who eats the recipe decides the recipe. 
Beyond "participating food," it is "self-directed food." All names are bibimbap.
 They each make the same content, but they are different.

 

 

 


Smartphones are bibimbap, too. 
Even smartphones of the same model vary depending on 'APP. APPLICATION'. 
Devices are bowls, and apps are garnish. 
Even the same smartphone becomes "my own smartphone" depending on the app. 
Open, sharing, and participation are Web 2.0. The same goes for bibimbap. 
Make it self-directed. 
It goes beyond the world of web 2.0. 
It is no coincidence that Korea has become a smartphone powerhouse.

There are many theories about the origin of bibimbap, such as "Byeongyeong," 
"A meal on the last day of the end of the year of the palace," "Jesa," and "Field." 
Everyone is right, and everyone is wrong. 
Bibimbap is a naturally occurring food. 
A bibimbap restaurant says "oldest" or "start." It is the beginning of "commercialization of bibimbap." 
It's not the beginning of bibimbap. Bibimbap has been by our side for a long time. 
The same goes for "Bubimbap" in "The Poetry Exhibition."
 It means "the first booklet marked Goldongban = Bubimbap." 
It doesn't mean much. Bubimbap has been around for a long time.

Bibimbap appears in "Gijaejagi" by Park Dong-ryang (1569-1635), 
a civil official in the middle of the Joseon Dynasty. 
Its name is Chaosban.






"(Strategy) How much alcohol do you drink and how much rice do you eat?" 
Jeon Im replied, "I'll only eat as ordered by the ball," 
and soon I mixed fish and vegetables in a bowl of rice to make it like bibimbap 
in the world and served as many as three bottles of alcohol, 
and Jeon Im ate up the rice in a couple of spoons and drank it at once.(Slowly)






The original text of "Like Bibimbap in the World" is "So-called Chaosban." 
The Chinese character notation is "Chaos Class," but it would have been called differently on the street. 
The meaning would have been like 'bibimbap'. Bibimbap, whatever its name was, was in the era of Park Dong-ryang. 
Jeon Im in the article is an official from the early Joseon Dynasty. 
Jeon Im in the late 15th century ate Bibimbap with rice, vegetables, and fish. 
Around 1900, "Goldongban = Bubibimbap" in "Sijeonseo" has little meaning.

Chaos class also appears in other records. 
Bibimbap and Chaosban also appear in the "Imwon Sixteen" of Pungseok Seoyu-gu (1764-1845). 
Bibimbap with pungseok. Chaos class has different Chinese characters. It's called "Chaos". 
There is Chaos Banbang in "Imwon Sixteen Zones." It's "how to make bibimbap."

For about 36 years from 1806 to 1842, Pungseok wrote the Journal of Executive Economy. 
It is the 19th century. The predecessor is a person in the late 15th century, 
and Park Dong-ryang left a "writing catch" in the early and mid 17th century.

 


Pungseok was a person about 400 years later compared to his predecessor, 
and lived 200 years later compared to Park Dong-ryang. 
It was "Bibimbap = Chaosban" until the early and mid-Joseon Dynasty. 
In the late Joseon Dynasty, it was recorded as "Goldongban = Bubibimbap" in "Sijeonseo". 
In the private sector, it would have been called "Bubimbap = Bibimbap."

Bibimbap steadily evolves and develops. It is a characteristic of Korean food and bibimbap.
I believe that there would have been no unique bibimbap during the Joseon Dynasty, 
when food was scarce and poor. I don't think so. 
Oju Yeonmunjang Jeonsango by Ohju Lee Gyu-kyung (1788-1856)
shows various types ranging from colorful bibimbap to simple bibimbap.





Bibimbap, vegetable bibimbap, and Pyongyang are considered the best. 
Other bibimbap include bibimbap with mustard sauce in hairtail, junchi, mullet, etc., 
bibimbap with grilled baby gizzard, dried large shrimp, small shrimp, rice shrimp, 
small salted shrimp bibimbap in Hwanghae-do, shrimp bibimbap, marinated crab bibimbap, 
raw tiger and bibimbap, and seaweed powder bibimbap. 
Everyone likes it and considers it a delicacy.





Vegetable bibimbap is something we enjoy eating now. 
You can add young radish kimchi or rip raw lettuce. 
Cutlassfish, junchi, mullet, and mustard sauce resemble today's raw fish bibimbap. 
Instead of mustard sauce, red pepper paste with vinegar has changed. 
Large shrimp, small shrimp, rice shrimp, salted shrimp, and shrimp eggs were classified. 
It's colorful. Rice shrimp is Miha.
It is a romantic name given that it is as small as a grain of rice.
 Crab bibimbap still exists.



Bibimbap is an open food. Fish, meat, vegetables, etc. 
are all used. Raw meat, grilled meat, cooked meat, raw vegetables and blanched food, grilled fish, 
and raw fish. Mix rice, soy sauce, and garnish in one bowl and mix them. 
Friction, impulses, and fusion occur in the process of rubbing. 
There is a third taste. It is rare in foreign food.

It is part of the "Japanese Story of Ko Sun-yoon" on July 20, 2012 of the "Asia Journalists Association."




(Strategy) Not long ago, bibimbap was a "difficult" food for Japanese friends. 
The Japanese had a hard time with bibimbap in front of them. 
(Central) Japan is negative about rubbing or mixing food. 
(Central) They are reluctant to mix and eat. 
One of my friends who went to a shaved ice restaurant with me before (medium) rebuked me, 
saying, "Why do you break down such deliciously.






It is no different from "Bibimbap = Yangduguyuk's Food" by Kuroda, the Seoul correspondent of the Sankei Shimbun. 
I see bibimbap from the perspective of Kamamesh ( Buban). 
For Japanese people, bibimbap is a difficult and difficult food to understand.
 Mixing and mixing is considered to "break the food." 
The same is true of people in Europe and other countries. 
Again, it's Paik Namjoon. It is part of the 1993 Hankook Ilbo contribution.





Compared to the Japanese food culture, 
which takes advantage of the characteristics of each material and savors each one, 
our cooking award is the opposite way that all side dishes are served at once. 
You can freely choose according to the taste of the eater. 
Random approach that predicted computer specialization at the end of this century.
It's the Access) method.






Bibimbap is "a random approach, self-directed food that the eater chooses freely." 
We still don't know the essence of Korean food and bibimbap that Paik Nam-joon and Jean-Paul Parge refer to.

 

 

 

'Korean food explanation' 카테고리의 다른 글

blowfish  (0) 2021.11.05
minari (water parsley)  (0) 2021.11.04
Bibimbap 1.  (0) 2021.11.02
Gomtang and Seolleongtang  (0) 2021.11.01
Dangun mythology and the path to Korean food.  (0) 2021.10.29